torsdag 2 oktober 2008

Okay.

Vi gör ett försök. Mitt liv är rätt trist och innehållslöst, men vem vet, det kan ju vara ett sätt att vädra lite tankar på.
Så vad bloggar folk om? Katter, sjukdomar och folk mest skulle jag tro. Jag vet inte. Jag läser knappt bloggar själv.
De sista dagarna har jag mest suttit hemma om förmiddagarna och pillat mig i naveln. Det ger mig ju inte heller så mycket att skriva om. Arbete kan man ju åxå lägga därhän, då det faktiskt oftast inte är något som skulle intressera en förmodad läsare. Kort kan jag säga att jag jobbar med bilar. Punkt. Dock är det åxå ett fritidsintresse, och då av gashydralisk karaktär. Jobbar just nu på att ta motorcykelkörkort, och skapa världsfred. Något jag jag nu insett kommer ta lite mer tid än beräknat, men ok. (världsfreden då).

Idag så skar min tvättmaskin, det kan man ju skriva om. Den lät rätt illa sista veckan... Nu får den ta plats i sovrummet, (mer om detta senare) bland all annan bränd teknisk apparatur. Jag älskar tekniska prylar, men tekniken har visat sig svårflirtad, och har sista tiden börjat begå hiraki, datorn brann upp, samma dag som DVDn. (de tyckte väl synd om mig, och höll ut en vecka längre än micron, för att förödelsen inte skulle bli total)
Eftersom jag är en smula lat, så har en del av mitt sovrum blivit ett museum för elektronik som bränt sina sista dioder. I ärlighetens namn har jag nästan blivit lite stolt över min samling.

2 DVD
1 Spis.
1 Tvättmaskin
1 Stereo.
1 Micro
3 Radioapparater
2 Klockradio
1 Förstärkare.
3 Datorer
etc. Som sagt, jag är lite lat, och orkar inte riktigt göra en inventering för en blogg.

Dagens planer annars är att dra på sig sina paltor, försöka minnas var jag lagt plånboken den här gången, och förbereda sig för statens redan för mig utsatta sysslor.

Så nu har vi startat den här bloggen. Får se var vi fotsätter, allt kommer nog inte handla om trasig apparatur, (även om chansen att det återkommer är överhängande)

Inga kommentarer: