fredag 17 oktober 2008

tvätt av hund.



Jaha. Mest jobbat. Det står en tvättmaskin i hallen, skuren. Fick en ny av en arbetskamrat, det var ju snällt. Det han inte sa var att den stått med en halv död hund i ett förråd i ett år. Mitt hem luktar lik och helvete.
Igår körde jag den med två liter ättika i nittio grader. Det enda som hände var att mitt hem blev fullständigt ointagligt, ögonen rann hela natten, och jag kommer troligen inte vara snuvig det närmaste halvåret... Luftburen ättika kan nog jämställas med någon form av dödsgas.
Så. Idag gick vi påan igen. Tanken var då att klorin borde ta död på både den bittra ättiksdoften som nu var lagomt blandad med död halv hund, och på något sätt neutralisera odören.
2 liter. Nittio grader. 1½ timme.

Mitt hem luktar nu som en vätbomsolycka i ett badhus.

Och forfarande död hund.

1 kommentar:

Mattias sa...

hahaha, jävligt misslyckat. men roligt med experiment i vardagen dock. :P

hoppas du får ordning på den. :)