lördag 4 oktober 2008

Love is just a blodsport

Det är titeln på låten jag just nu skulle vilja höra på. Dock är det kört, då ljudet på burken slutat funka. Jag får nöja mig med min gamla hederliga rörradio. Den har aldrig svikit mig, sedan den dagen jag fann den i en container vid 16 års ålder i arvika. Vacker i träfaner, och tangenter, utan några jävla toutchknappar av usel kvalitet. The 50ś is the chit.

Dagen har bestått av att koppla kablar i min vän Görgens gamla Citroen BX som dramatiskt hade fått för sig att börja brinna en morgon med barnen i baksätet, redan stressade inför sitt dagliga dagisbesök. Dock var det inte lika illa som han för mig först hade beskrivit det, och det hela var avhjälpt under dagen. Blev bjuden på lunch, med en härlig äppelpaj som efterätt. Fan vad jag älskar paj...

Borde plocka och städa undan lite här hemma, men FamilyGuy lyckas ju pricka in sina sändningstider var jävla gång som jag kommer till denna insikt. Kanske är det förnekelse över att jag är (som tidigare nämt) lat.

Man kanske skulle ta sig en sväng på krogen ändå. Blir rätt långt mellan gångerna numer. Jag är ju fan livrädd för att bli full, dels för att jag blir så sjuk dagen efter, dels för att jag... inte brukar, men det har hänt att jag vaknat i lite obekväma situationer om man säger så. Jag går ju ut för att ha kul, men lyckas ju lik förbannat bli uppraggad på ett eller annat sätt. Korkat, med tanke på att jag kommit till insikten att jag faktiskt gillar att vara singel, och inte alls vill träffa någon för varken det ena eller andra. Jag får hålla mig nykter..

Nej, nu ska jag slänga på kaffepannan, och ta mig ett bad. Kanske åker man iväg på den där förfesten ändå. skulle komma dit lite chysst folk jag gillar.

Kram kram.

Inga kommentarer: